søndag 27. desember 2015

Pfaff QuiltDesign Creator - når man ikke har longarm-maskin eller mestrer frihåndsquilting til fulle!

Nå når julegaver er trygt pakket opp kan jeg også vise dere resultatet av noe spennende jeg prøvde meg på - lage eget quiltemønster til broderimaskinen!



Tidligere i høst var jeg heldig å få kjøpt programmet QuiltDesign Creator 5 av en som ikke lenger brukte dette selv. Med dette progammet kan man designe egne quiltemønster for så å quilte med broderimaskinen. Jeg har hatt lyst til å bruke broderimaskinen til heldekkende quilting og nå lå var det opp til meg da..

Jeg skulle lage 6 tacolefsevarmere på bestilling og der ville det bli myyye quilting - dette var anledningen! Jeg startet med litt juks - jeg brukte et bilde av et quiltemønster jeg så på nettet som utgangspunkt og satte i gang.

Jeg satte sammen 2 av denne til et quiltemønster som passet bedre til rammestørrelse og størrelsen på det jeg skulle quilte og quiltet hele stoffbredden for deretter å klippe bitene til tacolefsevarmeren:


Jeg ble veldig fornøyd - dette skal jeg gjøre mer!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...