søndag 28. oktober 2012

Hmmm - ikke helt som jeg hadde tenkt?

På en av de mer tilfeldige søk rundt i bloggland etter inspirasjon fant jeg et bilde og maler til en sminkepung med et litt annerledes design. Bloggen var kinesisk, men selv med oversettelse på var det slett ikke noen instruksjoner å finne noe sted. Dette skapte noen utfordringer..Er den fôret? Er det vatt? Er malene med eller uten sømrom? Her lukter det en tur langt bak i stoffbunken etter teststoffer som kan ofres i et nokså usikkert testprosjekt...

Her er bildet av sminkepungen jeg hadde lyst til å lage:




Det var to maler å velge - en "kort" og en "lang" - og da valgte jeg åpenbart feil..Jeg gikk for "full pakke", fôr og vatt (strykevlieselin) og usynlige sømmer (vrangsydd fôr) for å være sikker på at utfordringen kunne sysselsette meg en stund... Jeg tror jeg sydde og sprettet opp glidelåsen i alle fall 3 ganger før det ble riktig med fôr og ytterside. Lurer på hvordan originalen ser ut inni...


Nå har jeg printet ut den "lange" malen så får vi se om jeg nærmer meg originalen! En del forenklinger blir det også - nå skal det quiltes og synlig sømrom skal tillates! Glidelåsen skal også syes etter det prinsipp jeg vanligvis bruker på mine sminkepunger! Fortsettelse følger!

2 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

Skjønner ikke at du ikke sydde glidelåsen på den enkle geniale måten i utgangspunktet :o)

jofos sa...

Hei
Den sminkepungen du sydde fra den kinesiske siden likte jeg.
Har du adressen til denne siden ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...