onsdag 14. mars 2012

Linnéa Fredrikson - en perle blant stingsettere av maskinbroderi


Mens jeg igjen venter på reparasjon av broderimaskinen vil jeg blogge om maskinbroderi i stedet. Jeg synes maskinebroderi er fasinerende og synes også det er gøy å prøve å stingsette selv, men det blir mest enkle justeringer og kombinasjoner av design. Jeg har stingsatt et quiltebroderi som jeg ofte bruker til sminkepungene mine. Det får jeg komme tilbake til i et annet innlegg. Min absolutte favoritt blant maskinbroderidesignere er Linnéa Fredrikson. Hun stingsetter designene manuelt etter egne skisser og designene har svært høy kvalitet. Variasjonen i sting gjør broderiene unike og livaktige - helt annerledes en broderimønster som lages automatisk. Det er først når en sitter ved symaskinen mens den broderer slike kvalitetsdesign at en forstår all planlegging og kunnskap som ligger bak. Broderiene til Linnéa får en helt annen tekstur og variasjonen i stingretninger og kombinasjonen av sting gir skyggeeffekter og nesten 3D-følelse. Min favoritt er kanskje applikasjonsblomsten som dere ser her:



Her er link til Linnéas egne "utstillingsalbum" på webshot (bær over med all reklame - det er det verdt). Linnéa har en svært trofast gjeng fans i yahoogruppen LinneasSyKulForum hvor aktiviteter som korte kurs og mønsterslipp annonseres. Et utvalg av prosjekter jeg har brukt Linnéas broderier til kan du se i lysbildefremvisningen øverst til høyre i bloggen min.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...